” Acronimele lui Pascal” de Luminița Zaharia



Astăzi, am ales să vă fac cunoștință cu o autoare din Turnu Măgurele (Teleorman). Luminița Zaharia. Un om cald și sensibil. Luminiţa Zaharia s-a născut la 30 septembrie 1964. Este de profesie economist. A debutat publicistic, cu versuri, la ziarul Teleormanul (1991) și are colaborări la publicaţii locale, precum: Teleormanul, Cetatea, Caligraf, Meandre (judeţul Teleorman). Este membru fondator activ al cenaclului Lira21 și membru al site-ului literar poezii.biz.
”Prin clasele primare, magia literelor și a cifrelor m-a răvășit iremediabil – drept pentru care toată viața am oscilat între literatură și matematică…”, declara aceasta într-un interviu. 

La Editura Semne, în 2015, i-a apărut volumul de proză scurtă, ”Acronimele lui Pascal”. Coperta și ilustrația: Alina Astăluș.

”Pascal crește... ca în poveste ( e o expresie care mi-a venit așa, din străfunduri, fără să o înțeleg nici eu). Nu e purtător de boli, după doi ani de carantină, asta e sigur. E timpul să-l scoată în lume. Cămășuța de culoarea oului de rață ( vă povestesc altădată ce e rața- sau oul ei!) și pălărioara albastră ( nu mai fac comparații, e timp pierdut!) îl vor apăra de ochii curioșilor și de ai oamenilor de știință, mai ales. ...”

”Pascal e reînvierea și speranța, e bucuria și iluminarea, miracolul mult-așteptat, e...
Pascal îmi rupe foile și râde, zice că scriu numai inepții, că sunt dus(ă) rău, că hai mai bine să ne jucăm, luminato, de-a cercul rostogolit, de-a sfera perfectă, de-a mama și tata, adică de-a MarieșiLeonard, când erau ca noi, presimțind întâmplări.  Să ne înțelegem: Pascal nu vorbește prin cuvinte, dar eu înțeleg exact ce spune, fără echivoc. Și, cerule!...Pascal mă vede la feminin, cred că e de bine, deși poate deveni periculos într-o bună zi, într-o bună apropiată zi. Degeaba mă tund la zero ( nici măcar nu mi se văd sinapsele, nici cele de visat, nici cele de întresimțit), degeaba mă îmbrac în haine largi, invariabil în tonuri de gri și pământiu, sau îmi lipesc frunze de trei frați pătați în dreptul inimii pentru imunitate...”

”Viața îmi cere drepturi de autor. Insinuează că am plagiat-o cu nerușinare și n-am fost în stare măcar să-l mituiesc pe diacritologul de serviciu, să mă ajute la corecturi.  Eu îi răspund că fiecare cuvințel îmi aparține, e din mintea mea, și fiecare impuls de a-l aduce pe lume- din sufletul meu neliniștit ca un titirez în câmpiile elizee. Ce e ăla suflet?! zbiară ea înnebunită de gelozie- am luat azi un premiu literar important, pentru care s- a declanșat al patrulea război mondial...”


”Călătorie de plăcere” este cel mai recent volum de poezii semnat de Luminița Zaharia, apărut la Editura Armonii Culturale. Coperta și ilustrația: Alina Astăluș ( fiica autoarei). 

Pe coperta a patra a cărții, Gheorghe A. Stroia spune: ” Luminița Zaharia iubește fără să aibă certitudini, împărtășește din preaplinul propriu fără să aștepte, își transformă poezia într-o recuzită aparent aiurită, dar cu o încărcătură cât se poate de normală. Altfel spus, poezia sa, care are de toate- iubire nebună și nemiloasă, pasiune, happy-ending, substrat aforistic ambalat în situații hilare- este un fel de-a râsu-plânsu, însă plin de inteligență, inimă și suflet.”

nu e un exercițiu

când mă trezesc cu creionul în mână
înseamnă că un înger mi-a vizitat somnul
și e timpul să scriu.
dacă e creion roșu- musai să scriu despre iubire.
verde- despre speranță sau trifoi.
și nu vă mai plictisesc, cunoașteți și voi
simbolistica asta a culorilor, inventată de soare.
numai atunci când creionul devine transparent
nu înțeleg mesajul
și încep, ca proasta, să scriu despre mine.
mă scot în lume
lumea îmi dă 
un like pervertit, de complezență.
un troc inechitabil, desigur,
un fapt mărunt cu consecințe grave
ca de pildă dărâmarea forului interior.
v-am spus cum uneori visez că zbor?
mă conformez, visul mi-e lege
mă urmează cocorii și norii
îmi surâd îngerii încrezători.
și nu e un exercițiu stilistic
pentru regenerarea stimei de sine
sau conturarea ființei, ca după o crimă.
nu, nu e un exercițiu.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu