”Împreună la bine și la greu. 10 adevăruri salvatoare pentru relația de cuplu”, de Harville Hendrix, Helen LaKelly Hunt




La editura „Povești de Păpădie” a apărut volumul ”Împreună la bine și la greu. 10 adevăruri salvatoare pentru relația de cuplu”, de Harville Hendrix, Helen LaKelly Hunt.

„Împreună la bine și la greu” este o hartă esențială și accesibilă pentru construirea unei căsnicii puternice în lumea modernă. Autorii bestseller-ului, Harville Hendrix și Helen LaKelly Hunt au distilat în zece adevăruri esențiale ceea ce au învățat despre cum să creezi o relație satisfăcătoare și de succes, atât din propria lor călătorie de zeci de ani, cât și din laboratorul căsătoriilor pe care îl susțin de câteva decenii.

În fiecare capitol, Harville și Helen introduc un adevăr simplu, cum ar fi „o frustrare este o dorință deghizată„, „incompatibilitatea este baza căsătoriei” sau „conflictul este creșterea ce încearcă să se producă” – apoi conduc cuplurile prin exerciții ușoare, dar eficiente  pentru a le ajuta să aplice fiecare adevăr în viața reală, în fiecare zi.

Harville și Helen și-au petrecut întreaga carieră ajutând cuplurile să-și transforme căsătoriile, prin cercetare, ateliere de lucru și consiliere. Dar căsătoria – chiar și pentru experții relaționali – nu este niciodată ușoară, și cu câțiva ani în urmă, se aflau și ei la un pas de divorț. Harville și Helen și-au redresat căsnicia prin aceleași exerciții pe care le folosiseră cu atât de multe alte cupluri, salvându-și căsătoria și ajutându-i să realizeze un parteneriat veritabil.

Această carte este pentru toate cuplurile. Ea oferă instrumente practice necesare pentru a transforma relația cuiva într-o căsătorie plină de satisfacții și de bucurie. Scrisă cu umor, compasiune, și onestitate, și ilustrată cu anecdote, „Împreună la bine și la greu” este un plan strategic pentru crearea unui parteneriat mai puternic și mai satisfăcător al zilelor noastre. PaginadePsihologie.ro


Interviu cu Gáspár György, psiholog clinician şi psihoterapeut relaţional, despre carte

Harville Hendrix și Helen Lakelly Hunt, cei doi autori ai cărții  și cocreatorii Terapiei Relaționale Imago, au fost pentru prima oară în România, în 2015,  la invitația Asociației Multiculturale de Psihologie și Psihoterapie (AMPP). Aceștia au susținut o conferință la care au participat adulții doritori să învețe cum să ceară iubirea de care au nevoie și cum să ofere iubirea care vindecă. Care a fost prima ta întâlnire cu scrierile celor doi și cât de greu a fost să iei legătura cu ei pentru a-i invita în România și pentru a avea acordul lor în publicarea acestei cărți ?
Prima dată am auzit despre teoria imago și munca lui Harville Hedrix de la una dintre colegele mele de breaslă. Recunosc că citisem până în acel moment multă literatură despre psihologia relațiilor de cuplu – dar ideile descoperite în imago erau destul de străine minții mele pragmatice și raționale. Am descoperit în scrierile lui concepte de genul „o agendă secretă a inconștientului”; „ne alegem partenerii în funcție de rănile noastre sufletești”; „vindecarea înseamnă să primești, iar creșterea să oferi”; – care recunosc că mi-au părut de-o naivitate rară, probabil că vă este cunoscut acel fenomen prin care atunci când mintea are acces la informații noi caută să le respingă prin diferite mecanisme de apărare – devalorizare, minimizare, blamare etc. Însă recunosc că am fost și stârnit, ideile lui Harville nu-mi dădeau pace și am reluat cartea, apoi am descoperit că a mai scris și alte texte alături de Helen LaKelly Hunt (despre care abia atunci am aflat că este partenera lui) și încetul cu încetul am ajuns să citesc toate cele cinci cărți la care au lucrat separat sau împreună. Între timp deja îi căutasem pe Youtube – asta fac mereu, când găsesc un autor care-mi place, intru într-o oarecare obsesie care mă determină să încerc să-i înțeleg cât mai bine gândirea și viziunea și aflu tot ce se poate despre munca sa.
Odată descoperită complexitatea teoriei imago am simțit o puternică inițiativă interioară pentru a-i aduce în România. Îmi amintesc și acum discuția avută cu Otilia, colega alături de care am co-organizat mai multe conferințe, și momentul în care am stabilit să le scriu un email. Ei bine, de la primul e-mail și până la ziua în care am primit răspunsul lui Harville au trecut mai bine de 12 luni – timp în care, mânat de-o perseverență și curiozitate profundă am continuat să-i scriu în mod repetat. Eram nedumerit legat de lipsa unui răspuns, fie el și un refuz, și îmi era imposibil să accept că un om pe care-l investisem în gând cu atât de multe calități nu-mi dă un feedback. Dar și când a venit, e-mailul mult așteptat, a fost ca un dar de la Divinitate, unde mai pui că răspunsul a fost afirmativ. Așa am reușit ca în 2015 să-i aducem pentru prima dată în România pe creatorii uneia dintre cele mai complexe teorii despre dinamica vieții de cuplu. Încă de la întâlnirea din aeroport am simțit o legătură aparte cu Harville, conexiune care din fericire există și în prezent și astfel Harville a ajuns să fie un surogat de tată pentru mine. Îi sunt extrem de recunoscător Universului pentru această șansă.
Anul acesta când am lucrat la planul editorial al Editurii Povești de Păpădie – „Making Marriage Simple” (publicată cu titlul „Împreună la bine și la greu”) a fost una dintre alegerile principale, iar după ce am primit răspunsul favorabil de la agenția care se ocupa de drepturile de autor a venit și un e-mail de la Harville care mă anunța cu bucurie că o editură din România va publica cea mai recentă carte scrisă de ei; iar feedback-ul meu a fost următorul – „Da. Am aflat, este Editura noastră înființată după vizita voastră în România! ”

Interviul integral aici: AgențiadeCarte.ro 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu