”Însemnările damei de silicon” de Dănuț Ungureanu



Romanul ”Însemnările damei de silicon” a apărut la Editura Nemira și a fost lansat în cadrul Târgului de Carte Gaudemus 2014.
Cartea ne prezintă o poveste de dragoste care are loc în lumea noastră înconjurătoare, cu oamenii ei buni și răi, pe care îi întâlnim la fiecare pas. În aventura ei, Zilliconda, dama de silicon, întâlnește personaje care mai de care mai interesante. Începând cu vânzătorul de la sex shop, maidanezi, dive, politicieni, poeți, toți ocupă un loc în viața Zillicondei sau... Zilliconda în viața lor.

”Ei, dar orice operă, dacă nu-i capodoperă, are un sfârșit. Așa și cu iubirea asta, s-a dus de râpă, că altfel nu pot să-i zic. Am crezut că Zilli s-ar putea cățăra cumva în cerul meu, că doar i-am creat toate condițiile, i-am săpat trepte de scară în poeme, am îndemnat-o, mai că n-am tras-o de păr. Credeam că, în sfârșit, am întâlnit Femeia, dar s-a dovedit că încă o dată am dat doar peste altă femeie..”

” Iar dânsa, ce crezi, fițe peste fițe. Că muncește zi și noapte, că nu mă uit destul la ea, că nu vorbim, că nu poate privi în sufletul meu…Haida-de! O gonflabilă vrea sufletul Poetului! Ehe, păi…”

”Muzele astea sunt tare capricioase, mult mai femei decât femeile. Și contrabalanseză, din păcate, marele avantaj al inspirației pe care ți-o dăruiesc cu un și mai mare dezavantaj: nu se lasă regulate decât cu greu, rareori. În plus, ca și gonflabilele, nici ele nu posedă un caiet cu instrucțiuni rezonabil, dar te întreb cititorule, ai cunoscut vreodată o femeie cu specificații tehnice limpezi?”

” M-a privit cu ochii mari, dând din cap ascultătoare. În meserie e un singur hop de trecut: bărbații sunt niște porci, deci e normal să poftească porcării. O dată ce ai înțeles asta, treaba merge strună.”

”- Nenorocirea cu dragostea asta este că nimeni nu te iubește în felul la care tânjești tu...”

”La început un grup, apoi un partid puternic, cu tot mai mulți simpatizanți buni de vot.  Zeci, sute de mii, milioane. În cele din urmă un popor întreg. O nație. Căci ce altceva suntem cu toții, la urma urmei, decât niște făpturi – obiecte de silicon, plăsmuite pentru dorința de a păcătui a câtorva…Am frământat silicoanele după chipul și asemănarea noastră, iar acum ele ne învață supraviețuirea.” 

”Privit de sus orașul nostru e o minune. E cel mai frumos oraș și știi de ce? După o lege simplă, cea mai simplă lege din lume, de la distanță, de sus, din depărtare, urâtul nu se vede destul de urât. Urâtul se vede frumos.”

"Însemnările damei de silicon” m-au amuzat, dar m-au și întristat. De ce? Descoperiți voi, citind cartea!

O puteți comanda aici:

Dănuț Ungureanu (născut în 1958) a absolvit Facultatea de Energetică din București și a profesat ca inginer câțiva ani, după care a început o lungă carieră jurnalistică, publicând în cotidiane importante. Este membru al Uniunii Scriitorilor din România.
A debutat cu povestire în 1981. În 1993 a apărut primul său volum, ”Marilyn Monroe pe o curbă închisă”. În același an a publicat romanul ”Așteptând în Ghermana”, cu care a câștigat premiul de popularitate și premiul I la Convenția națională de science-fiction. De-a lungul anilor, scriitorul a semnat numeroase povestiri pentru diferite publicații și volume colective, multe din textele sale fiind premiate. A scris, de asemenea, scenete radiofonice și câteva sute de scenarii pentru televiziune. Alte volume ale autorului: ”Romani deja deștepți”, ”Basme geostaționare”, ”Alți români deja deștepți”, ”Vegetal” (împreună cu Marian Truță, premiul ”Ion Hobana” 2014).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu