"Terapia prin râs" de Lenny Ravich




Lenny Ravich este unul dintre sustinatorii terapiei prin ras, cartea sa fiind o oglinda vie a optimismului. “Terapia prin ras” s-a vandut in peste 50.000 de exemplare, fiind un best-seller. Iata ce ne indeamna autorul: “Sfatul meu pentru toata lumea este sa gaseasca umor si buna dispozitie in fiecare zi. Nu incetam sa mai radem pentru ca imbatranim. Imbatranim pentru ca am incetat sa mai radem. Asa ca haideti sa avem vise. Cand ne pierdem visele, murim. Asa ca multi oameni se plimba in jur ca mortii, si nici macar nu stiu asta. Traieste ti viata, dragul meu cititor, dar nu te atasa de ea. E un dar temporar. Alege dragostea in locul fricii. Opusul dragostei nu este ura. Este frica. Priveste lumea cu iubire, rasete, umor si optimism – si toate ti se vor intoarce din abundenta… ”

“Rasul cu lacrimi, fiind urmare a unei bucurii purificatoare, ne curata sufletul. Lacrimile de tristete sunt la fel de purificatoare. Lacrimile de bucurie ca si cele de tristete vin din aceeasi sursa. Intr-adevar, asa cum spune un proverb in idis : “Sapunul este pentru piele asa cum rasul este pentru suflet.”…..
Intr-o dupa amiaza am fost la o clinica. Am intrebat-o pe asistenta de la receptie daca il pot vedea pe doctor. Telefonandu-i de la biroul ei, aceasta mi-a anuntat venirea: “Domnule doctor, bolnavul dumneavoastra se afla aici.”
Cand am auzit cum mi-a spus, imediat am inceput sa ma simt batran si bolnav. Ma gandeam ca probabil ea stie ceva ce eu nu stiu. Doar este asistenta. Ea mi-a observat limbajul corporal si m-a intrebat daca ma simt bine. Am rugat-o sa-i telefoneze din nou doctorului si sa-i spuna de data aceasta ca omul sanatos ar dori sa-i vorbeasca. I-am precizat ca astfel ma voi simti mult mai bine. Mi-a explicat ca nu putea face acest lucru, din moment ce aceasta era o clinica pentru bolnavi. Dorea de altfel sa spuna ca si daca as fi fost sanatos, regula cea mai importanta pentru vizitarea clinicii era de a fi bolnav. …

A invata sa vezi partile amuzante din lucruri, inclusiv a invata sa razi chiar si atunci cand n-ai chef, poate deveni un obicei ca oricare altul. Tot ce avem nevoie este sa avem o dorinta constienta. Daca esti prea serios iti poate dauna, si chiar iti dauneaza. Umorul si rasul poate salva vieti.
“Rasul este cel mai bun medicament”, obisnuia sa spuna bunica mea. Acum doctorii fac cercetari sa vada daca bunica mea a avut dreptate.

Folosirea creativitatii pentru a le povesti oamenilor situatii jenante ajuta ca magia rasului sa patrunda in atmosfera- iar cand cineva rade ceilalti nu se vor mai simti speriati sau anxiosi. Este ceva datator de putere mai ales in momentele de stres.

Ce-ar fi viata fara umor si fara un raset de calitate? O zi fara un raset adanc in fata absurditatii situatiilor si a noua insine este un mare pacat. Mahatma Gandhi a zis candva: “ Fara simtul umorului, m-as fi sinucis demult. “ Asa ca l-au omorat altii.

…. Am primit lamaia pe care viata ne-o ofera uneori, am pus zahar peste ea, care este umorul si astfel am facut limonada. Niciodata sa nu te iei prea in serios. Adu-ti aminte ca din lamaie poti face limonada.”  ( Lenny Ravich, Terapia prin ras)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu