”Hazardul și Iubirea dansează împreună”, de Gigi Ghinea







În 2017 a apărut cea de-a patra carte semnată de psihologa Gigi Ghinea, ”Hazardul și Iubirea dansează împreună”. 


Câteva idei asupra cărora eu am zăbovit puțin mai mult :) 

De la minte la inimă pin conștiința iubirii

Pas cu pas, printr-o resetare a programelor mentale inadecvate, în care sunt stocate fricile inconștientului nostru colectiv, omul se poate elibera de fricile sale prin iubire de Sine, iar prin conștientizarea libertății sale spirituale, el poate accede la Sinele său cel mai înalt, Sinele nostru Superior, care este sursa și resursa noastră de viață.

Lupta pentru supraviețuire este dominată și întreținută de fricile care se hrănesc cu frici.

Ajută-mă să schimbăm lumea

Onestitatea față de sine este cheia care deschide poarta spre autovindecare printr-o cunoaștere de sine adecvată. Iertarea de Sine îl eliberează pe cel care iartă și-i permite să se schimbe.

... o lungă perioadă a existenței mele trecute nu știam altceva decât că trebuia să mă străduiesc să mă fac plăcută în ochii tuturor. Dacă ceilalți mă plăceau nu prea puteam să aflu, însă a face ceea ce făceau toți era simplu. Trăiam imitându-i pe cei din jur, însă voiam să fiu la fel ca aceia pe care mediul îi aprecia ca fiind cei mai buni, acest lucru însemna  să obții note bune la școală, să devii cel mai bun în orice domeniu ca să supraviețuiești. Când era greu ți se spunea ” viața e o luptă”, deci înapoi la luptă. Dar tot nu știam cu cine lupt....

La vârsta de 35 de ani eram o femeie care suferea fără să fi aflat nimic despre cauzele suferinței sale, o femeie care credea că suferința ei este o rușine, un lucru neadecvat social, și pe care trebuie să-l ascundă. O femeie care continua să trăiască în ciuda suferinței  din interiorul ființei sale, dar care continua să spere că dacă se străduiește suficient va reuși să descopere fericirea.

Astăzi sunt un om fericit pentru că mi-am aflat răspunsul: a meritat și merită să trăiesc pentru a contribui la însănătoșirea lumii acesteia prin propria-mi vindecare de nefericirea existențială, iar prin atitudinea față de viață așa cum este am devenit ceea ce speram: un om mai bun.

Iubirea tace, ea nu are nevoie să vorbească despre iubire

În toată această căutare a sinelui autentic, care continuă și azi, iubirea a devenit singura mea religie după care mă ghidez pentru a mă simți pe deplin întreagă, conectată conștient la sursa iubirii pentru toți oamenii, iubirea christică. Am înțeles, astfel, că omul este o creație a divinității, iar originea vieții, în Sine și prin Sine, este una divină.

Exercițiu de trezire a conștiinței că ești

M-am trezit la ora 6.00, acum e 7.00, înseamnă că de o oră respir și simt. Ce simt? O respirație. O emoție. O percepție a emoției mele sau doar o respirație: eu sunt! Fără nicio semnificație, fără investirea vreunui gând despre  ea. O respirație, încă una , încă una și încă una... Este ca un fir de energie care mă ține în viață, fiind conectată la sursa din care curge viața.

... azi dorința mea este următoarea: aș vrea ca pe strada mea, a ta, a tuturor semenilor mei să apară librării și biblioteci în loc de farmacii și bănci.

Eu sunt atentă, conștientă că pot să fiu trează în lumină ca să trăiesc.

Etapele nașterii unei cărți

Mai zăbovesc un gând, între două gânduri, la ele ca gând, un singur gând: regrete.

Am acceptat singurătatea și moartea ca una în ființă

... de atunci nu m-am mai plictisit niciodată tăcând.

Dominați de frici oamenii se urăsc pe ei înșiși, proiectându-și ura în ceilalți oameni.

Dumnezeu nu te vrea furios sau înfricoșat, dar mai ales nu vrea să-ți fie frică de viața care ți-a fost dăruită de El. Nu vrea să fii sclavul fricilor tale, dar mai ales nu vrea să-ți fie frică de El.

Cu o carte în mână  zi de zi  nu mă plictisesc niciodată, conectată la o poveste cu sens nu sunt niciodată singură.

Fiecare carte încheiată- copil simbolic al renașterii mele

Copilul meu și copilul din mine, ca unul, a fost și este motivul mereu viu de a fi, a fost și este sursa nesecată de înțelepciune, puterea care se naște din puterea vieții pentru viață.

Nu e nevoie să fim prezenți fizic pentru a-i ajuta pe ceilalți

...M. Dawson: ” Duhul Sfânt (citeste Respirația iubirii divine) este Acela care ne trimite oamenii potriviți- nu noi suntem aceia care orchestrează slujba de vindecare a Spiritului Sfânt”

Moșteniri ale trecutului- inconștientul colectiv

E frica și vinovăția strămoșilor tăi cunoscuți și necunoscuți de secole, pe care îți vine să-i iei la palme.....

Singura religie în care cred este iubirea

Copiii sunt adevărații maeștri spirituali

Ura de sine inconștientă

...este o cantitate de energie negativă generată de gândirea primitivă, dominată de frici. Fricile exprimate prin gânduri de invidie, gelozie, răutate, răzbunare, ambiții egocentrice, setea de putere, de faimă, de celebritate, lăcomia, în general, toate aceste frici ale gândirii subconștiente, alcătuiesc ura de sine inconștientă, energia distructivă a unui mediu.

Văd mai bine cu ochii închiși

Libertatea de a fi este cel mai prețios dar primit la naștere. Dacă va fi nevoie te vei naște de mai multe ori, dar într-o zi vei afla acest adevăr prin prorpia-ți conștiență de a fi ceea ce ești deja: un spirit liber al iubirii de a fi viața înăși.

Epilog

Aceasă carte nu conține o tehnică sau o metodă, universal valabilă, de a descoperi fericirea, ci este, dacă vreți, doar o reamintire, pas cu pas, a naturii sufletului omenesc și a iubirii din inima lui. Conține însă o credință- azi de neclintit- că omul poate; omul poate deveni cu răbdare și multă dedicație, în fiecare zi un om bun. Că singurul sens al existenței omului pe acest pănmânt este să învețe din fiecare greșeală a sa cu bucurie, în așa fel încât să ajungă să moară frumos. Pentru că singurul lucru de care nu se poate îndoi este că va muri.

***

Cartea poate fi cumpărată de aici: www.cartea-ta.ro/carte/hazardul-si-iubirea-danseaza-impreuna--i15827

***

Gigi Ghinea este licenţiată în psihologie, masterand în psihoterapie analitică și autoare a cărților: ”Iubirea care vindecă”, 2012; ”Respiră, Iubește și Taci”, 2014; ”Cum m-am vindecat de nefericire”, 2015; ”Hazardul și Iubirea dansează împreună”, 2017. 


Site- Gigi Ghinea: gigi-ghinea.ro/




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu